EA 052 Learning Spatial Pattern recognition using the new(a) commonplace Cube (PsyKolo) for Kolam/knot Patterns Nagata Shojiro Chief InterVision Institute 4Â24, KataseÂ5, Fujisawa 251Â0032 lacquer Tel & Fax +81Â466Â233919 intvsn@cityfujisawa.ne.jp Thamburaj Robinson Lecturer Selection sign subdivision of Mathematics Madras Christian College East Tambaram, Chennai 600059, India Tel +91Â44Â25502375 robinsonofmcc@yahoo.co.in Kolam is a tralatitious and very popular graphical mob imposture practiced in the s bug outhern India. Without haptic sensation, however, the epithet of Kolam is not possible by the blind or those with inferior vision. This paper describes a tactile atmosphere drawing musical instrument, which makes the Kolam conformation accessible to the visually impaired and is available accom plishment spacial pattern recognition while they argon compete it. The tool was developed as a universally designed stoppage with 6 rough patterns on for each one(a) of 6 sides. These primitive patterns were found by researching how to draw Kolam and new(prenominal) similar traditional patterns of Celtic knot in europium or body-build paintings in Africa. Kolam patterns In south Indian villages, the courtyard in front of each house is decorated every dawning by drawing of traditional designs called Kolam. These ornaments on the floors with Kolam designs are carried out by women, who deftly draw with pinching of sieve flour or limestone powder held between the thumb and the for the first time finger and allow the powder fall in a continuous line by moving the hand in desired directions. On festive o ccasions, e.g. Pongal, the Kolam de! signs are more fat and complicated. Initially a regularly 1 arranged peak (symbolizing the Origins? called as Pulli in Tamil) place is drawn and then lines are drawn around each of the dots or in connecting them. virtuoso Kolam could be ...If you want to stun a full essay, tramp it on our website: OrderCustomPaper.com
If you want to get a full essay, visit our page: write my paper
No comments:
Post a Comment